Semmi sem az aminek látszik: ciki-e ha kamu "márkás" holmit vásárolunk?

thumbnail_img_6056.jpgSokat gondolkoztam ennek a posztnak a létjogosultságán, hiszen benne van, hogy többek számára sértő lesz a határozott állásfoglalásom. De sebaj!

Mindenki szereti a szép minőségi holmikat. Tiszta sor. (De!) Sajnos nem tudom nem észrevenni, mennyien viselnek olcsó replika cuccokat, és elgondolkodtatott: vajon miért? Mi a motivációja annak, hogy valaki tudván, hogy amiért pénz készül adni, az egy ilyen vagy olyan minőségű, de hamisított termék, utánzat?
Nyilván közrejátszik benne, hogy viselője többnek szeretne tűnni mint ami, többet szeretne mutatni, mint ami van. A kérdés kinek, és miért? 
Szerény véleményem szerint az igazán tehetős emberek, még ha ténylegesen drága dolgokat is hordanak, azt a legritkább esetben mutatják. Nyilván szeretik a minőséget, van is rá pénzük, de nem érzik szükségszerűnek, hogy a nagyvilágnak kérkedjenek vele, sőt legritkább esetben látok stílusos, gazdag ügyfelemet óriás ( designer) logóval a mellén. Mert tudja, hogy nincs rá szüksége, ha úgy tetszik megengedheti magának azt a luxust, hogy ne látszódjon mit visel.
Ezzel szemben olyan gyakorisággal lehet pl. hamisított táskát látni az utcákon, mint coca colát a sarki büfében. Hordja a jó nép mindenhez, melegítőhöz, nadrágnak hitt legginghez, és még sorolhatnám. Ugye nem gondolják, hogy nem mindenki számára egyértelmű, hogy olcsó utánzat?!thumbnail_img_4537_1.jpg

Miért akarunk másnak, többnek látszani, mint amik vagyunk? Kik a felelősök ezért?

A verseny már a gyerekeknél az oviban elkezdődik. Kinek az anyukája szebb? Kinek az apukája erősebb? Kinek milyen autója van? Sőt, most már a telefon is olyan státusz szimbólummá vált, már az egészen fiatalok körében is, hogy csak kapkodom a fejem. Egy 13 éves kisbarátom ecsetelte nekem a minap, hogy ő bizony Gucci pólót szeretne, és Balenciaga cipőt... Én meg azt hittem először, hogy rosszul hallok, utána pedig, hogy elájulok!
Miért gondolja, hogy neki ezekre a luxus cuccokra van szüksége? Honnan, és hol kezdődik ezafajta márkaőrület ebben a korban? Felméri e ésszel  egyáltalán, hogy a szülei mennyit dolgoznak azért, hogy a Zara nadrág meglegyen, illetve képben van e arról , hogy mi az ára, értéke egy- egy ilyen holminak? Komolyan megsajnáltam a szülőket, már abban az esetben,ha nem ők nevelnek direkt "majmokat" a gyerekből. Mert ilyet is láttam.
Tény, hogy van egy réteg, ahol a tehetős szülők természetesen mindenből a legszebbet, legjobbat, legdrágábbak képesek megadni csemetéjüknek, és ezt nem is lehet igazából elítélni. Másik kérdés, hogy ez számít -e a gyereknek? Ha igen, és felnő, képes lesz e ezt a luxust továbbra is megengedni magának? Mennyire torzul el az értékítélete már kamaszkorára? Mennyire befolyásolja akár a  baráti kapcsolatait, a gyakran óhatatlanul felmerülő anyagi különbség? Ilyenkor eszembe a jut a jó öreg iskola köpeny, a régi szép,idők....
A másik ok, valószínűleg a közösségi média, a képmegosztó portálok, menő bloggerek, youtuberek, celebek lehetnek ( akik nagy része szintén kamuval villog, tisztelet a kivételnek!), akikről a fiatalság a képeken keresztül pont annyit tud meg, hogy mijük van, hol nyaralnak, és hol esznek, isznak. De ha a rajongás tárgyának ilyen táskája van a képeken, akkor persze neki is kell... Sajnálatos, hogy nem fogják fel, hogy a követő táboruk nagy részét fiatal gyerekek, kislányok teszik ki, és mekkora felelősségük van abban, hogy az értékrend teljesen megborul.
Ma már persze ki sem kell tenni a lábunkat otthonról, ahogy minden, házhoz jön a replika is, elég ha csak a közösségi portálokon tevékenykedő adok- veszel csoportokra gondolunk.img_5823.JPG
Fiatal felnőttkorban megfigyeléseim szerint, - bár nagyon nem szeretek általánosítani -, de leginkább azok szeretik mutogatni, kérkedni azzal, hogy mijük van, akik gyorsan, és viszonylag könnyen tudtak sok pénzre szert tenni. Akik hosszú évek munkájával, alázattal és ésszel keresik pénzüket, azoknak úgy látom ezek a dolgok egyáltalán nem olyan fontosak!

És az erkölcs az smafu?

A következő, de egyáltalán nem elhanyagolható ok, ami engem személy szerint felháborít, hogy a replikát  árulni és venni, úgy gondolom egész egyszerűen lopás. Az eredeti termék megvásárlásával megtiszteljük a tervezőt, aki hosszú, fáradságos munka árán került oda ahova, megtiszteljük magunkat, - ha megtehetem, vágyom rá, és megveszem, akkor nem adom alább az eredetinél- hiszen végső soron kit csapok be? Persze, hogy elsősorban magamat, ha megy. De általában nem megy, mint ahogy szerintem egy szakavatott szem is azonnal kiszúrja a hamisítványt. (Nem mellékesen magam részéről kizártnak tartom, hogy ugyanolyan érzés, egy replika Guccival a vállamon sėtálni, mint egy eredetivel.) 
Végül, de nem utolsósorban ha megveszem a kiszemelt márkát,megfizetem a minőséget, - amit ennyi pénzért joggal el is várhatok-, hiszen ezek a darabok általában időtállóak, jónéhány akár  befektetés is lehet, hiszen nem megy le az áruk.thumbnail_fullsizerender_3.jpg

Akkor lesz stílusom, ha márkás holmikban járok?

Stylistként a válaszom egy nagyon határozott NEM! A stílus nem márka függő, ahogy nem súly, és nem is korfüggő. Stílusos lehetsz turkálóból halászott ruhadarabokkal, kiegészítőkkel is. Ha stílusod van, egyedivé válsz. Ez nem a viselt logó méretétől, vagy a pénztárcád vastagságától függ! Tehát, ha esélytelen vagy egy eredeti designer darab bezsákmányolására, inkább válogass a fast fashion üzletekből, vagy keress jó minőségű, stílusos darabokat bőrdíszművestől.thumbnail_img_5842.jpg

Honnan ismerhető fel a hamisítvány táska?

Először is az áráról. 20-30, de még 50-100 euróért sem kapni designer darabokat, ha táskáról beszélünk.
Kizárt dolog, hogy a török, a horvát, vagy olasz tengerparti bazársoron kapjunk eredeti terméket!
Sokat elárul a gyártási hely is. Ha nem olasz, francia, spanyol vagy Németországból származik az áhított holmi, gyanakodhatsz!
A legtöbb designer darab nyilvántartási számmal van ellátva, ami általában hatjegyű.
A varrás, minőség is sokat elárul a termek származásáról. A címke a zsebek, esetleg a gombok körüli varrásnak mindenképpen egyenesnek kell lennie, és általában sűrűbben is van varrva, mint a Hamisított darabokon. A cipzár( ha van) minden esetben könnyedén, akadálymentesen mozog az  eredeti termékeken. A gombokon felfedezhető a logó, illetve erősen vannak rögzítve.
A márka logója tökéletes. Ha csak egy picit is ferde, tekints el a vásárlástól, illetve akkor is ha műanyagból van. Varrott logó esetén ugyanannyi varrásnak kell mindkét oldalon lennie.
A designer darabok általában bőrből készülnek, aminek szemben a műbőrrel, szabálytalan a textúrája, illetve az igazi bőrt az illata is elárulja.
Csomagolás is sokatmondó, hiszen a logóval ellátott porzsák, doboz, és bevásárló táska majdnem mindig jár egy jó hírű boltban vásárolt termékhez.
Képek: Pinterest

Konklúzió

Tökéletesen megértem, hogy mindenkinek van ilyen, luxusdarabra irányuló vágya. Olyan ez talán, mint a férfiaknál az óra. "Egyszer az életben legyen nekem is egy pl. LV táskám! Ez nem elítélendő. Ám, ha így van, akkor gyűjts rá, vedd meg az eredetit, ne értékeld le magad sem, egy silány replikával!
Patri
Ha tetszett a poszt, kövess itt a blog.hu-n, naponta frissülő tartalomért, outfitinsirációkért érdemes az instagramon is követned, ha pedig kérdéseid vannak, amikre valódi válaszokat vársz keresd a Facebookon a Patri's moods zárt csoportját "csak tudnám, hogy csinálja " címen!
süti beállítások módosítása