Hogyan add el magad a közösségi médiában? 6 tipp a tökéletes vizuális tartalom megkomponálásához.
A self-styling fontossága a közösségi médiában

 

Soha ekkora tér nem volt saját magunk, szolgáltatásunk megmutatására mint manapság, amikor az Instagram, a Facebook és a Blog az első számú platform, ahol van lehetőségünk termékünket, brandünket bemutatni és népszerűsíteni. Evidensen, ezért ha lehet még sokkal jobban felértékelődött az önazonos, harmónikus megjelenés fontossága. Ezelőtt 1-2 alkalom vagy fotó kedvéért, sokkal könnyebb volt " kipattintani" magunkat, de amikor napi szintű posztolásról szól az élet, nem árt ha kellő tudatossággal kommunikálunk magunkról.

MERT A KÉPEKEN NEMCSAK A MONDANDÓNKNAK, HANEM A SZÍNEKNEK, AZ OUTFITNEK, A HANGULATNAK, ÉS A STÍLUSNAK is tökéletesnek kell lennie.borito_2.jpg

Írom mindezt azért mert az elmúlt évtizedet stylistként, stílustanácsadóként dolgoztam végig. Így meggyőződésem, hogy elképesztően fontos a kisugárzás szempontjából a harmónikus, hiteles feedért a tökéletesen megkomponált színben harmonizáló outfit... hátha még meg is örökítjük!

Egy szónak is száz a vége, fejezzük be, hogy  vágyakozva nézegetjük mások, esetleg versenytársaink tökéletesen  szerkesztett, egységes feedjét, vegyük kezünkbe az irányítást.

 

Íme egy kis útmutató a kezdő lépésekhez:

Mire figyeljünk?

Miután az Instagram elsősorban egy esztétikai platform, alapkövetelmény, hogy a képek szépek, esztétikusak legyenek, jó legyen rájuk nézni. Persze, mondhatjátok sokan, ki akar agyonfilterezett, precízen megszerkesztett képekkel villogni? Egyrészről teljesen jogos az érv, másrészt erre azt mondom, senki sem szeretne senkit átverni. Nem az a a cél! Mindenki tisztában van azzal, hogy képekről beszéltünk, senki nem úgy néz ki a valóságban mint az Insta feedjében, de(!) a fotós sem engedi ki retus nélkül a munkáit a keze közül. Ez van, ebben a tökéletességre törekvő világban élünk. Aki a social média felületein szeretne érvényesülni, annak ezzel meg kell barátkoznia!thumbnail_img_3014.jpg

1. Cél meghatározás 

Első és legfontosabb, hogy  mit szeretnénk az instagram használatával elérni, mi a célunk, mire jön létre az adott oldal. Szolgáltatást, esetleg terméket szeretnénk eladni, netán a blogunkat népszerűsíteni? Ételekről, ruhákról, sportról, természetről, épületekről vagy egészséges életmódról szólnak a képeink? A különböző területek esetén  mindenhol máson van a fókusz, nem mindegy, hogy  a képen mit tolunk előtérbe. 

Nyilván amennyiben divatbloggerként tevékenykedünk, a hangsúly magán a ruhán kell, hogy legyen és így tovább specifikusan a különböző témakörök szerint.

2. Célcsoport  meghatározás - hiteles információ átadás 

Ügyeljünk arra, hogy az üzenni kívánt információt minden esetben sikerüljön átadni. Ehhez szükséges a letisztult koncepció. Ha például stílust árulunk 35 év feletti nőknek, kerüljük a 20 éves, 34-es méretű modellek alkalmazását. Sokkal hitelesebb egy hétköznapi átlagos nő, természetesen a legjobb formáját hozva.

Ha egészséges életmódot hirdetünk, ne legyen zsírtól csöpögő Cigánypecsenye vagy Nutellában úszó palacsinta befotózva, még  akkor sem, ha néha bűnözhetünk is, ugye...  Szerencsés ellenben, az egészséges ételeket is szépen, kívánatosan "megstylingolni", hiszen ezzel hozzuk meg követőinek kedvét az egészségtudatos táplálkozáshoz. A vizuális tartalom a legalkalmasabb módszer arra, hogy vágyat ébresszünk számunkra fontos dolgok, témák iránt.thumbnail_img_3623.jpg

3. A színek szerepe az információ átadásban

Nem titok, hogy a színeknek kiemelt jelentőségük van abban, hogy valamire kellemes ránézni, élményt okoz e a szemnek vagy zavaró.Nem is beszélve a pszichológiai hatásról, színvonzalomról. Outfitek esetén mindenképpen törekedjünk arra, hogy saját színeinkkel harmonizáló ruhákat válasszunk. Ha mégis inkább a harsány, sokkal energikusabb színeket szeretjük, esetleg a profilunkba az illik jobban, akkor a megfelelő filterek segítségével tudjuk a feedünket egységbe hozni... így például az ég mindig ugyanolyan kék lesz, szabadtéri fotó esetén..

4. Filterezés 

Tudom nagy divat, elsősorban a fiatal bloggerek körében a már - már meseszerű rózsaszín filterek használata. Nagyon szép tényleg, de a valóságtól elég messze áll. Valós termékek, valós szolgáltatás, valós étel fotók esetén igyekezzünk a valósághoz közelebb eső színvilágú filtereket választani. Ezek segítségével egységes hangulati világot tudunk létrehozni, ami már önmagában is harmónia benyomását kelti.thumbnail_img_0725.jpg

5. Alakítsd ki saját, jól megjegyezhető és beazonosítható stílust, képeid saját ízlésedet tükrözzék

Igen, sokan beleesnek abba a hibába, miközben mondjuk úgy "inspirációt" gyűjtenek, hogy tökéletesen lekopizzák a nekik tetsző profilokat. Nem jó irány, ne másolj! Egyrészt, mert lehet, hogy annak az Instagramernek teljesen eltérő a célja, célcsoportja, másrészt, azért mert vannak aktuális trendek és divatos irányzatok, még nem biztos, hogy nekünk is az a legjobb. Különben is, hogyan lehetnénk így egyediek és önazonosak?

Gondolj mindig arra, hogy  a konkurencia nagy, és nem szeretnél egy lenni a sok közül, hiszen pont az a cél, hogy kitűnj az átlagból!

6. Törekedj a harmóniára, a viselt ruha passzoljon a kép hangulatához

Gondold át alaposan milyen helyszínen fogtok fotózni, képzeld el a kívánt színvilágot, és törekedj arra, hogy a kiválasztott ruha illeszkedjen a koncepcióba. Alkatodnak, színtípusodnak, korodnak megfelelő legyen, az arcod éljen a képeken, összességében jó energiát, profizmust közvetítsen. Figyelj az arányokra, tudd mire szeretnéd elsősorban a figyelmet irányítani, úgy, hogy  közben ne törd meg a hangulatot. Hiszen minden egyes kép egyfajta hangulatot közvetít.thumbnail_img_0724.jpg

Fontos ez egyáltalán?

Ha a social média felületeket hobbiból használatos, akkor természetesen nem! Azonban ha kezdő blogger vagy, esetleg csak kacérkodsz a blogolás gondolatával vagy a vállalkozásodnak szeretnél egy vizuális platformot létrehozni vagy azt tökéletesíteni, abban az esetben nem árt, ha a fentieket megfontolod. Természetesen nem gondolom, hogy mindenkinek érteni kell mindenhez, de ha van egy célod, akkor ezek az apróságnak tűnő szempontok igen sokat segíthetnek. Nem leszek álszent, ez egy időigényes, pepecs munka, bátran kérj segítséget hozzáértőktől. 

Kellemes tervezgetést, kreatív időtöltést, és persze sikereket kívánok. Amennyiben segítségre van szükséged keresd a SELF-Styling a socia médiában workshopot a Facebookon!

Patri

thumbnail_img_4393.jpg

Ha tetszett a tartalom, kövess itt és a Facebookon, naponta frissülő tartalomért, outfit inspirációkért pedig az instagramon!

Facebook oldaldoboz